Panama - Reisverslag uit Bocas del Toro, Panama van Petra Schootbrugge - WaarBenJij.nu Panama - Reisverslag uit Bocas del Toro, Panama van Petra Schootbrugge - WaarBenJij.nu

Panama

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

31 Oktober 2012 | Panama, Bocas del Toro

Eindelijk dan een berichtje vanuit Panama.

Na een lange reis van ongeveer 12 uur, van Almeria naar Madrid en van Madrid naar Panama city. Op zich viel de reis me heel erg mee maar was blij op plaats van bestemming te zijn.
De eerste 2 nachten doorgebracht bij Mayca die ik heb leren kennen in Las Negras en die zo vriendelijk was mij de eerste 2 nachten op te vangen.
Panama city is geweldig, een grote moderne bruizende stad.
Wij zijn de 2de dag naar een vriendin van haar gegaan die in een prachtig appartement woont met uitzicht over de zee.
Lekker gezwommen, gegeten en de cocktails genuttigd gemaakt door een huisvriend uit Colombia.
Vervolgens eindelijk een connectie vlucht gevonden naar het eiland Bocas del Toro waar ik een week of 3 vrijwilligerswerk ga doen voor de floating doctors.
Vanmiddag een afspraak met een contactpersoon en hopelijk kan ik zo snel mogelijk aan de slag. Maar zoals verwacht is het werktempo hier niet anders dan in Spanje, todo muy lento!!!

Ik heb onderdak gevonden in een B&B gerund door Esther. Esther heeft 4 dochters en verder woont haar broer en haar oom in hetzelfde huis.
Het is een schattig huisjse gebowd op palen boven het water, erg basic met golfplaten dak en houten muren maar ik heb mijn eigen kamer met eigen badkamer dus wat wil je nog meer! Vanuit mijn raam kijk ik uit over de baai en zie de bootjes langsvaren. 's-ochtends om 7 uur wakker, lekker in een hangmat uitkijken over de baai en wachten op een kop koffie met basic ontbijt. Je kunt slechter de dag beginnen!

Op 1 minuut lopen ligt de taalschool met wifi dus vandaaruit kan ik in ieder geval contact houden met de bewoonde wereld.

De familie van het hostal is herl vriendelijk en er is altijd wel iemand om een praatje me te maken. Vooral oom Alexis is erg aardig, neemt alle tijd maar toen hij vanochtend zei dat hij mij een tia bonita vond en erg caliente was begreep ik dat hij het niet over het weer had, ha ha. Maar wat moet een vrouw in godsnaam met een 60 jarige zonder tanden. Maar goed mannen zijn mannen en over de hele wereld het zelfde. Es lo que hay zouden ze in Las negras zeggen.

Hasta la proxima



  • 31 Oktober 2012 - 19:14

    Jetty:

    Leuk je eerste ervaringen te lezen.Wel fijn dat je de eerste dagen bij Mayca bent opgevangen.dikke kus Jetty

  • 31 Oktober 2012 - 19:21

    Hen:

    Hoi Peetje, ook even een reactie van Pa.
    Je foto's bekeken, ziet er goed uit hoor.
    De start was in ieder geval gezellig.
    Nu gaat het echte werk beginnen.
    Veel succes en muchos besos van padre.

  • 31 Oktober 2012 - 19:44

    Monique:

    Peetje! Wat een avontuur! Super dat je op deze manier meteen een kijkje hebt gegeven in jouw nieuwe omgeving, daar hou je het wel even uit, lijkt me. Ik word een trouwe volger van je verhalen. Hou die mannen in de smiezen, zo meteen hebben we een floatende doktersroman op deze site...
    Geniet ervan en pas goed op jezelf, dikke zoen, Monique

  • 31 Oktober 2012 - 21:38

    Lies Dik:

    Dag Lieverdje,

    Het begin is al geslaagd te noemen. Iedereen is al direct weer vriendelijk en aardig voor je en het gaat nog leuker worden, denk ik zo!!
    Ik wens je veel plezier en een goede tijd en kijk uit naar je verhalen. Dikke kus Lies

  • 01 November 2012 - 17:31

    Wies:

    Hoi Petra,

    Leuk huiske zeg. Daar zou ik wel eens heel veel spijt van kunnen krijgen if you get my drift....

  • 02 November 2012 - 10:55

    Louise:

    Hoi Petra,

    Wat een avontuur!En een schattig onderkomen.
    Straks wil je niet meer terug...o...jee...
    Geniet en we blijven je volgen.
    Liefs ,Andre en Louise

  • 02 November 2012 - 17:26

    Irene Sleven:

    Lieve Peet,

    Dat doet maar! Nu weer in Panama! Bok maakte me op dit avontuur attent en ik wil je natuurlijk even veel plezier en succes wensen. Ben benieuwd wat je zoal gaat tegenkomen onderweg..... leuk dat je af en toe laat weten hoe het je vergaat. Wat betreft de tandenloze 60 jarige; bijten zal hij je in ieder geval niet!
    Liefs, Irene

  • 03 November 2012 - 09:22

    Anmida:

    Hallo Petra
    Geweldig dat je dit doet, maak er wat moois van, ik kijk uit naar je volgende verslag.
    Kus Anmida

  • 03 November 2012 - 09:22

    Anmida:

    Hallo Petra
    Geweldig dat je dit doet, maak er wat moois van, ik kijk uit naar je volgende verslag.
    Kus Anmida

  • 03 November 2012 - 20:39

    Petra:

    Hoi Anmida,

    Het is hier geweldig, leuk dat je me een beetje volgt. Ik probeer vandaag weer iets te plaatsen.

    Liefs Petra

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Petra

Actief sinds 19 Okt. 2012
Verslag gelezen: 556
Totaal aantal bezoekers 6715

Voorgaande reizen:

27 Oktober 2012 - 28 November 2012

Pa - Panamá

Landen bezocht: