la Popa 1 - Reisverslag uit Bocas del Toro, Panama van Petra Schootbrugge - WaarBenJij.nu la Popa 1 - Reisverslag uit Bocas del Toro, Panama van Petra Schootbrugge - WaarBenJij.nu

la Popa 1

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

03 November 2012 | Panama, Bocas del Toro

Na mijn eerste ervarinin het bejaardenhuis, oudjes mee uitnemen voor een wandeling in hun roelstoel en in de middag werken in de kliniek waar ik de arts kon helpen met vertaakwerknzijn we Vrijdag 2 November naar hetbeiland La Popa 1 gevaren op ongeveer 1 uur varen van Bocas del Toro.
Een geweldig ervaring om naar zo'n afgelegen eiland te varen, onderweg zagen we een super grote eagle ray uitbhet water springen maar ik was helaas te laat met mijn camera om een foto te maken.

Op het eiland aangekomen stondbhet hele dorp ons op te wachten.
Na het uitpakken van de koffers vol met medicijnen hebben we onze professorische kliniek ingericht.
Net als de dag er voor moest ik Holly assisteren met vertaalwerk maar moest ook de polsslag opnemen, temperatuur meten, mensen wegen en meten en bloeddruk opnemen. allemaal nieuw voor me maar er waren zo veel patienten dat ik van alle markten moest thuis zijn.

Geweldige dag maar wederom zeer aangrijpend, het doet goed om je handen uit de mouwen te steken en iets te kunnen toevoegen (al is 't maar voor een paar weken)

maandag naar een sloppenwijk waar de vaccinaties goed van pas komen vrees ik, ben benieuwd. Maar eerst mee feestvieren. Onafhankelijk van Colombia en Zondag el dia de bandera.


  • 04 November 2012 - 10:43

    Yvon:

    klinkt allemaal erg enerverend! bijzondere ervaringen doe je op nu; het verbreedt je horizon, that's for sure :-)

  • 04 November 2012 - 11:24

    Jetty :

    Dag lieverd,wat een belevenissen allemaal,je staat je mannetje wel, ik ben erg trots op je.
    Je bent toch een bijdehante tante hoor Fijn zo af en toe wat van je te horen.
    Dikke knuffel. Stuur ook nog wel een gewone mail naar je.dag lieverd Jetty

  • 04 November 2012 - 13:37

    Hen:

    Hoi Peetje, je foto's zijn mooi doorgekomen.
    De natuur ziet er erg mooi uit.
    Begrepen dat de leef omstandigheden van
    de mensen die jullie bezoeken slecht zijn,
    maar daarom zijn jullie daar dan ook om ze te helpen.
    Veel succes en tot mails. Lieve groeten, kus van Pa.

  • 04 November 2012 - 15:30

    Lies Dik:

    Hoi Lieve nicht,

    Geweldig Petra, het zijn net televisieverslagen met zo die beelden. De armoede niet meegerekend zie je ook wel mooie natuur, lijkt mij. Zo'n boottochtje is te gek hè. Is het ook een leuk gezelschap waar je mee werkt? Valt er ook wel te lachen?
    Lieverd ik blijf je volgen, ben trots op je. Hoor weer van je. Dikke knuffel Lies

  • 04 November 2012 - 15:30

    Lies Dik:

    Hoi Lieve nicht,

    Geweldig Petra, het zijn net televisieverslagen met zo die beelden. De armoede niet meegerekend zie je ook wel mooie natuur, lijkt mij. Zo'n boottochtje is te gek hè. Is het ook een leuk gezelschap waar je mee werkt? Valt er ook wel te lachen?
    Lieverd ik blijf je volgen, ben trots op je. Hoor weer van je. Dikke knuffel Lies

  • 04 November 2012 - 18:40

    Angelika:

    Hi Petra, hopefully I understood the main content of your notices.. - as you know I am not that good in dutch: great theat you arrived on the island, met the doctors and obvioulsly already started with your charity work! What an adventure! Wish you all the best, have a great time there and take care, besos, Angelika

  • 04 November 2012 - 22:28

    Erna :

    Hoi Petra
    Ik hoorde vandaag van Jetty, van jouw reis naar Panama.
    Wat een belevenis zeg, en wat een onderneming.
    Meteen dus de site bekeken en alles gelezen en gezien.
    Wat goed dat jij dat doet.
    Ik vind het leuk om je zo te volgen.

    Groetjes Peter en Erna

  • 05 November 2012 - 16:15

    Jan:

    Hoi Lieverd
    Hier een mail van je mannetje,ik mis je heel erg.
    Zo te horen heb je het geweldig naar je zin.
    Dus heb je een goede keuze gemaakt.
    Ook is het leuk dat je ouders en vrienden je volgen op je block.
    Hoe was de feestdag zondag is het op straat of word het in huis gevierd.
    Heb je Winnetoe al gezien?zag er allemaal wel erg mooi uit.
    Ik kan wel begrijpen dat het een droom is om daar te mogen zijn,je helpt er de armen mee en het geeft je een goed gevoel.
    Veel plezier en kijken naar je mailtjes uit.
    Liefs Tu Cariñº muchos besos mi Amor XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
    I LA FAMILIA

  • 05 November 2012 - 22:18

    Carla:

    Ha die Peet, leuk dat we je zo op deze manier kunnen volgen. ik werk dan wel in een ziekenhuis (gelukkig alleen functieonderzoeken, en geen verpleging of zo , dan ben ikwel meteen benieuwd temperatuur meten? : anaal, oor of pols op voorhoofd? met batterij of nog met kwik?
    nee hoor grapje..
    Ik vind het meer dan stoer dat je dit doet, Margriet het vriendinnetje van Alain is gisteren vertrokken voor half jaar naar Z Amerika. Alleen al voor het kllimaat zou ik ook wel ff weg willen uit het koude Nederland
    Groetjes, liefs Carla

  • 05 November 2012 - 23:12

    Petra Van De Schootbrugge:

    Hi Carla,

    Temperatuur meten we in de mond of onder de arm buj baby's en ja wel we doen het met een batterij:-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Petra

Actief sinds 19 Okt. 2012
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 6713

Voorgaande reizen:

27 Oktober 2012 - 28 November 2012

Pa - Panamá

Landen bezocht: