Catamaran - Reisverslag uit Bocas del Toro, Panama van Petra Schootbrugge - WaarBenJij.nu Catamaran - Reisverslag uit Bocas del Toro, Panama van Petra Schootbrugge - WaarBenJij.nu

Catamaran

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

22 November 2012 | Panama, Bocas del Toro

Afgelopen Zaterdag op uitnodiging een dagjenop het water doorgebracht. Fiona van de taalschool had me uitgenodigd voor deze trip omdat ik e.e.a. voor haar gedaan heb zoals het overnemen van de Engelse lessen voor een aantal locals.

Rond 10 zijn we aangemeerd op de Catamaran van Olivier en Danya, een Frans/Israelisch koppel dat met hun 3 kinderen bezig zijn met een reis van 2 jaar.

Het was zo waar stralend weer en er stond een straf windje
dus voldoende elementen om van deze dag een succes te maken. Zo'n catamaran is toch een stuk groter dan ik dacht, 4 slaapcabines, 2 badkamers, grote woon/eetkamer met open keuken. Van de taalschool hadden we 2 kayaks meegenomen op de boot.
De tocht was geweldig, zelfs een verdwaalde dolfijn tegengekomen maar helaas bleef het bij die ene. Jammer, weer te laat om een foto te maken, na eerst al de manta ray te hebben gemist.

Het was een super dag, hoge snelheid gehaald, lekker gekayakt in een baai en verder gezellig geborreld en gechilled.

De natuur is prachtig, allemaal zo groen, veel mangroves en op zee zittennis voor mij zo wie zo een feestje. Ik voel me echt bevoorecht hier te mogen zijn.

Maandag zet ik mijn reis voort richting Valle Anton, een vallei gelegen in een oude krater (hoop een dode). Perfect om te wandelen fietsen, watervallen te zien en te chillen in de warmwater bronnen.

Hasta luego

  • 22 November 2012 - 18:54

    Jetty:

    Dag lieverd,dat is het betere werk lekker varen fietsen eten en drinken.
    Nog1week fijn met Maica mooie dingen zien van het land en dan zot het er weer op.
    Geniet er maar lekker van maar op de foto's te zien doe je dat wel
    Dikke kus en knuffel van pa en ma Jetty

  • 22 November 2012 - 19:12

    Petra Van De Schootbrugge:

    Ha moedertje, t is zeker genieten hier. Ben nu mijn mail aan t bijwerken, rond 2 pak ik de bus naar Panama City en ben benieuwd wat ik daar allemaal te zien krijg. Zal je zo even skypen. Dikke zoen, Peetje

  • 22 November 2012 - 21:33

    Wies:

    Nou ik mis heel wat zo te lezen. Het ziet er allemaal erg leuk en interessant uit. En ik zit hier maar alle dagen te stressen met vanallesennogwat. Veel plezier nog met Maica in Panama city en val niet in die krater en houd je slippers aan :-)......en een goede reis terug.

  • 23 November 2012 - 22:27

    Lies Dik:

    Lieverdje,
    Geniet nog even lekker, want je tijd in Panama zit er bijna op. Valt het weer toch mee, ook al is het regentijd? En maar sparen voor Zuid Afrika nu je de smaak zo goed te pakken hebt hè.
    Nog veel plezier Warme groet Lies

  • 25 November 2012 - 15:59

    I.sleven:

    Lieve Peet,

    Volgens mij geniet je daar volop! Heerlijk toch om tijdelijk eens ver van huis te verblijven? Heb zelf ook wel weer eens zin in een mooie reis......Er zijn nog genoeg mooie plekken te zien! Voor jou zit het er al weer bijna op, jammer! Veel plezier nog de laatste dagen en wel thuis! Dikke zoen, Irene

  • 26 November 2012 - 20:02

    Monique:

    Peetje, wat sta je stralend op de foto's! Jouw batterij is weer opgeladen, dat is te goed te zien! xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Petra

Actief sinds 19 Okt. 2012
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 6718

Voorgaande reizen:

27 Oktober 2012 - 28 November 2012

Pa - Panamá

Landen bezocht: