playa Bocas del Drago y Las Estrellas - Reisverslag uit Bocas del Toro, Panama van Petra Schootbrugge - WaarBenJij.nu playa Bocas del Drago y Las Estrellas - Reisverslag uit Bocas del Toro, Panama van Petra Schootbrugge - WaarBenJij.nu

playa Bocas del Drago y Las Estrellas

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

14 November 2012 | Panama, Bocas del Toro

Hola amigos,

Maandag lekker een dagje vrij en gelukkig prachtig weer.
We zitten hier midden in het regen seizoen en het kan hier extreem tekeer gaan. Niet zoals in Azie een uurnof 2 per dag maar metbeen beetje pech hoost het de hele dag en vieren de ratten op straat hun eigen feestje.
Maar niet getreurd, Maandag was het prachtig weer en ben ik er op uitgetrokken met Anisa, een vrouw uit Duitsland.
We hebben de lokale bus genomen naar Bocas del Drago, een prachtig strand en vandaaruit met een lancha (klein motorbootje) naar playa Estrellas. Dit eiland staat bekend om haar zeesterren maar helaas was er door de regen van afgelopen dagen geen zeester t zien, het water was duidelijk minder helder dan op de foto's!

Toch hebben we het prima naar ons zin gehad, voor het eerst sinds ik hier ben heb ik echt lekker gezwommen, of beter gezegd lekker geluierd in het water.

Dindag weer gewerkt in het verzorgingshuis en in de middag in de kliniek. We hadden het mega druk, tot 7 uur 's avonds op de kliniek gewerkt, rijen met zieke mensen om te behandelen.
Het blijft moeilijk om al dat leed aan te zien maar tegelijkertijd is het zo fijn om je steentje te kunnen bijdragen en besef je voor de zoveelste keer hoe bevoorrecht wij allemaal zijn.

Fiona van de taalschool heeft me voor aankomende Zaterdag uitgenodigd voor een trip op een catamaran uit dank voor wat ik gedaan heb voor de gemeenschap en de taalschool. Af en toe neem ik wat lessen van haar over en geef Engelse les aan locals.

We gaan met een select groepje, eten en drinken wordt verzorgd en we nemen kayaks mee op de boot, nu maar hopen dat t zonnetje schijnt!

• 14 November 2012 - 17:31

Jetty:

Dag lieverd fijn weer even een berichtje op je dagboek te lezen.
    Een vrije dag had je wel weer eens verdiend.
    Jammer dat het steeds slecht weer is.laten we hopen als je je vakantie week daar hebt dat het dan beter is.
    Met Fiona een dagje met de catamaran ook leuk hoop dat je het wel droog houd en niet weer in het water terecht komt.
    Succes met je verdere werk,en pas ook goed op jezelf
    Lieve groeten ook van pa en een dikke kusJetty

• 14 November 2012 - 22:00

Lies Dik:

Mag het een troost zijn dat het volgens mij in Las Negras ook dagen regent of misschien inmiddels geregend heeft. Maar regen of niet, genieten doe je toch en zaterdag weet ik zeker is het mooi weer, omdat je het verdient!!!! Dikke kus, maak er nog maar veel van. Lies

• 14 November 2012 - 22:04

Hanny:

Fijn dat je ook wat tijd voor jezelf hebt gehad en nog van hebt kunnen genieten...weer een ervaring rijker, veel plezier zaterdag
    xxxHanny

• 16 November 2012 - 23:08

Erna:

Hoi Petra, wat een enerverende reis zeg. Je maakt echt van alles mee. Leuke, gezellige dingen maar ook hele indukwekkende momenten. Ik hoop dat jij volop geniet. Ik geniet in ieder geval wel van jouw dagboek verhalen en foto's. Wat een mooie plaatjes zijn dat ook. Veel plezier morgen.
    Groetjes Erna