la Popa 2 - Reisverslag uit Bocas del Toro, Panama van Petra Schootbrugge - WaarBenJij.nu la Popa 2 - Reisverslag uit Bocas del Toro, Panama van Petra Schootbrugge - WaarBenJij.nu

la Popa 2

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

08 November 2012 | Panama, Bocas del Toro

Gisteren een vrije dag dus ben ik er met een groepje op uit getrokken om het eiland La Popa 2 te bezoeken. Net als La Popa 1 een indianen eilandje met zo'n 300 families.
Ook al lijken de eilanden op elkaar toch leek me dit eiland een beetje beter ontwikkelt dat het eerste eiland. Ook zijn ze al een beetje ingesteld op toeristen, dit bleek uit de spulletjes die ze maken en proberen te verkopen.
Op zich was er niet veel te doen, Deborah ( uit Hawai) en Christian (uit Montreal) en ik wilden een beetje rondwandelen maar men zei dat tbpad moeilijk was en dat we het beter niet konden doen.
Voor ons natuurlijk voldoende aanleiding om wel de bush in te gaan.
We volgden een pad van dunne houten balken waar we over heen moesten balanceren om bij een kreek met schildpadden te komen. Een bewoner was zo vriendelijk mij een lange stok te geven om mijn balans te bewaren omdat je aan beide kanten van de balk alleen maar moeras had.
Enfin, jullie begrijpen natuurlijk al waarin mijn wandeling geeindigd is, in het moeras, ha ha.
Tot mijn lies in the swamps, slipper kwijt, met mijn arm tot aan mijn oksel zoeken naar mijn slipper en ja hoor voila, daar had ik m te pakken.
Die Indiaan liep achter mij en deed t in zijn broek van t lachen.

Daarna, naar een strandje gevaren om te zwemmen maar het regende zo hard dat t eiland er iets minder idylisch uitzag dan op de foto's, maar goed, ben toch het water ingedoken om de modder van me af te wassen.

'S avonds een hapje caraibisch gegeten met Christian en Bryan, t was Bryan z'n laatste avond in Bocas. Bye the way, Bryan heeft Christian en mij uitgenodigd (geld dus ook voor jou Jan) om over 2 jaar wanneer hij weer terug is in Zuid Afrika om langs te komen, hij wil ons zijn land laten zien, ze hebben een gamefarm naast t krugerpark waar de big 5 bij hun in de tuin lopen (tuin van 100km2 of zoiets zonder hekken zodat de beesten van het krugerpark doorgang hebben tot hun landgoed).
Verder woont de familie in Kaapstad en hebben ze nog een huis in Namibie, lijkt me een leuke trip voor in de wintermaanden!

Vandaag aan de dunne en straks weer naar de kliniek, hoop dat ik t droog hou!

  • 08 November 2012 - 19:10

    Jetty:

    Hoi lieverd, lekker eens een vrije dag, maar je moet natuurlijk niet van die gekke dingen doen, maar dat hoort wel bij je.
    Wat ook erg leuk is ,van zo'n reis dat je allemaal leuke mensen ontmoet ,en daardoor ook weer nieuwe contacten.voor een volgende reis.Dat is iets wat, je al altijd graag wilde.
    Ik blijf je volgen en ben benieuwd naar je verdere verhalen.Pas goed op je zelf
    Succes met alles en sterkte dikke kus en knuffel Jetty

  • 08 November 2012 - 21:56

    Lies Dik:

    Dag dappere Peet,

    Onder de indruk van je verhalen, ik zou het niet durven. In de moerassen wandelen en natuurlijk erin rollen, dat zou bij jou niet anders hebben gekund. Lekker zo'n vrije dag, want dan zie je wat meer. Zou je op zo'n eiland kunnen wonen? Nu geniet je er in ieder geval wel heerlijk. Ik wens je nog een fijne tijd, want de helft zit er al bijna op. Lieve groet en dikke kus Lies

  • 10 November 2012 - 01:20

    Hanny Van Loon:

    je kunt het nog mooi na vertellen...en het was weer een mooi avontuur...geniet van alle ontmoetingen...ze geven je mooie herinneringen waar je later weer even op kunt teren...besos uit Oss, Hanny

  • 10 November 2012 - 10:54

    Monique:

    Tjeetje, Peet! Blijf toch eens stevig op die pootjes van je staan, vooral als je een doosrsteekje maakt over een moeras.....wat een verhaal weer! Ben wel blij dat er nog iemand achter je liep, ook al heeft hij je uitgelachen. Hij zal je ook wel geholpen hebben om weer op vaste grond terecht te komen. Tip: geen slippers voor dit soort expedities, maar die fijne hippe TEVA sandalen waar Ireen en jij zo dol op zijn?
    Fijn dat je ook momenten van ontspanning hebt, het lijkt mij allemaal erg heftig wat je ziet (en ruikt).Ik ben bang dat deze trip echt niets gaat toevoegen aan je kwaliteiten op het gebied van huishouden (jammer, Jan!) Blijf voorzichtig en geniet ervan, maar dat lukt wel zo te horen.......dikke dikke zoen, Monique

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Petra

Actief sinds 19 Okt. 2012
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 6733

Voorgaande reizen:

27 Oktober 2012 - 28 November 2012

Pa - Panamá

Landen bezocht: