la Solucion - Reisverslag uit Bocas del Toro, Panama van Petra Schootbrugge - WaarBenJij.nu la Solucion - Reisverslag uit Bocas del Toro, Panama van Petra Schootbrugge - WaarBenJij.nu

la Solucion

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

05 November 2012 | Panama, Bocas del Toro

Vanochtend weer een ervaring rijker!

We zijn met een groep vrijwilligers vertrokken naar een wijk gebouwd in een moeras gebied. Het gaat om een groep Indianenen die jaren geleden verdreven zijn van hun grondgebied voor de bouw van het vliegveld en er was nergens anders plaats voor hun. Dus uiteindelijk hebben ze hun dorp op palen gebouwd boven de mangrove. Ze leven daar zonder water,licht en hebben geen riolering dus de lucht was verschrikkelijk.
Wij hebben daar met een paar locals het moerasgebied schoongemaakt want iedereen gooit alle troep het raam uit.
Je moest er rondlopen met een stok om te voelen hoe diep het was om niet tot je middel vast te zitten in het moeras met allemaal enge beesten en vooral veel ratten. Afijn, toen we klaar waren kwam de modder bij iedereen uit de oren.

Vanmiddag weer bij el silo geweest, het bejaardenhuis dat meer op one flew over de cuckoo's nest lijkt. De eerste keer realiseerde ik me niet dat de bewoners allemaal behoorlijk mental zijn. We hebben 5 bewoners geintervieuwd, hun historienin kaart gebracht en getracht te achterhalen wat hun behoeftes zijn en Holly de dokter deed een medische check up.

Morgenochtend weer naar el Silo en in de middag de kliniek.

Hasta otra

  • 06 November 2012 - 00:08

    Lies Dik:

    Hoi lieverdje,

    Heb je het je zo erg voorgesteld? Ik vind je wel heel dapper. Goed dat je aan het eind ook leuke dingen gaat doen en dat je ingeënt bent. Nog gefeliciteerd met je paps.
    Ik volg je met spanning. Veel succes!!! Dikke knuffel Lies

  • 06 November 2012 - 09:51

    Wies:

    Hoi Petra
    Ik lees net hierboven dat je ingeënt bent. Ik zat me al druk te maken of je al dan niet wat oploopt door het ontbreken van, om het maar zachtjes te zeggen, de basis hygiëne beginselen. Maar dat zal wel loslopen. Jij kunt wel wat hebben toch?

    Tot nog toe heel gevarieerd program hoor. Lijkt me hartstikke leuk daar. Ga zo door!!

    gr wies

  • 06 November 2012 - 12:45

    Anmida:

    Een hele onderneming en wat je dan allemaal ziet en tegen komt, heb veel
    bewondering voor je
    Gr Anmida

  • 06 November 2012 - 17:38

    Jetty:

    Dag lieve dochter nou nou dat is nog al wat, wat jij daar allemaal mee maakt dathet zo heftig zou zijn had je toch niet verwacht,maar jij slaat je er dapper doorheen.Dat vind ik wel heel knap van je hoor.ik word nog steeds trotser op je,en bewonder je moed.
    Er is al weer een week om.wens je veel sterkte met een dikke knuffel van mij Jetty

  • 07 November 2012 - 19:30

    Hen:

    Je laatste verslag weer gelezen en
    kijk weer uit naar je verdere belevenissen.
    Ik vind het allemaal wel erg veel voor je hoor.
    Gelukkig horen wij van jou alleen maar
    positieve geluiden. Houden zo.
    Dikke kus van Pa.

  • 08 November 2012 - 01:02

    Hanny:

    Hey Bikkel...veel succes met dit avontuur. geniet ervan.. want leuke en minder leuke ervaringen...je hebt er avontuurlijke herinnering bij voo rstraks na je reis en daar word je dan ook weer alleen maar rijker mee, zou ik denken. Maar blijf ook een beetje voorzichtig xxxdikke besos

  • 15 November 2012 - 11:26

    Irene Sleven:

    Ha Peet,

    Heb me zojuist weer even op de hoogte gesteld van je avonturen in Panama! Je zal je geen moment vervelen lijkt me...........dat verhaal over de ratten maakte behoorlijk indruk, ben niet erg op die beesten gesteld. Een muis gaat nog net, maar ratten vind ik doodeng. Leuke foto's, die strandjes zien er niet verkeerd uit toch en heerlijk rustig zo te zien? Wat goed dat je de oudjes en zieken daar helpt, die verkommeren in zo'n land natuurlijk helemaal. Zelfs hier in dit rijke land zijn de omstandigheden in verpleeghuizen soms erbarmelijk, kan me wel zo'n beetje voorstellen wat jij daar aan ellende zal zien.... Nou Peetje, het is in ieder geval een ervaring die je niet snel zal vergeten en je kan straks met een voldaan gevoel weer naar huis. Daaag, liefs en dikke zoen, Irene (ook een van Just)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Petra

Actief sinds 19 Okt. 2012
Verslag gelezen: 386
Totaal aantal bezoekers 6729

Voorgaande reizen:

27 Oktober 2012 - 28 November 2012

Pa - Panamá

Landen bezocht: